"Ni ska inte bli kardiologer, men ni ska kunna exakt vad som händer när hjärtmuskelcellerna kontraherar"

citat av vår Hjärta och EKG-lärare Anders. Klockren kille!

Godmorgon alla glada!

Riktigt kasst väder idag, vilken tur att jag inte ska ha en fyra timmars sightseeing på Skansen. Eller nej, vänta.
I ren protest kommer jag dock att ha på mig kortbyxor så kanske nån där uppe hajjar vinken.

Valet, jag vad ska man säga? Jag röstade iaf inte på nått parti som detta val kom in i riksdagen men nånstans runt 300 000 människor gjorde det. Helt otroligt... Usch och blä, nu skiter vi i det.

För tillfället vet jag inte riktigt vad jag gör, jobbar jag eller pluggar jag?  Kanske kan man göra båda två? Helgen spenderades mestadels med jobb, men det blev även några skutt ur Erik-Erik


För tillfället har vi cirkulationsfysiologi på tapeten och idag är det perifer cirkulation med ingen mindre än Lennart. Det är fan det roligaste som finns, logik tillämpad på människokroppen. På torsdag ska vi ha en EKG-lab, denna är lite speciell för att jag ska vara amanuens. Förvisso har jag tagit en massa EKGn men jag har aldrig hållt i en labb förut. Det kommer bli spännande
Nu går bussen om 16 minuter så jag måste börja röra på mig

GLHF

Kommentarer
Postat av: dr.f

Vad har hänt här? Asjobbig layout! Anyway...Innebär detta att du röstade på FI? Otippat! Kanske finns det hopp! Fett avis att ni har Lennart. Skulle lätt byta honom mot våra osköna snubbar. Vi har dock en skön lirare som ALLTID föreläser i läkarrock och som varje föreläsning lyckas få in: "När storhjärnscortex är inblandat kan man förvänta sig vad fan som helst!" Hoppas amanuensandet gick bra! :P

2010-09-23 @ 20:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0