1 dag kvar...

Woh, godmorgon alla glada

Dagen började sjukt bra, sätter mig på mitt tåg och åker en station. Träffade en kompis jag inte sett på länge, mycket trevligt. Anyhow. Helt plötsligt hävdar föraren på nån konstig blandning mellan svenska och annat odefinerbart språk (misstänker skånska) att vi ska byta tåg. Det gör man aldrig när man tar det här tåget, redan här borde jag anat ugglor i mossen. Nåväl, tydligen ska man byta till tåget framför, väl placerad bekvämt på handikapplatsen närmast dörren börjar tåget givetvis åt fel håll. Failblog.org. Åker fram och tillbaks i underbara 20 minuter innan jag är på exakt samma plats som när jag klev på tåget. Epic win. Tillslut kom jag till KI...

...och där började awesomenessen. Nope. Dagen spenderades med att lyssna på föreläsningar om nukleotid- och alkoholmetabolismen. På nukleotidmetabolismen lärde vi oss att även forskare som är föreläsare kan ha väldigt dålig koll på det dom själva forskar om. På alkholmetabolismen lärde vi oss att det är okej att dynga rejält och sen köra bil, förbränningen börjar nämligen direkt ;-)

På andra fronten är röda faran Jr åter på benen. Hon hade inte varit startad på över 4 år, vaknade till liv och gick som en skållad bäver. Helt livsfarligt.

Det kommer bli så grymt det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0